Puberende pubers - Reisverslag uit Cheboksary, Rusland van A C - WaarBenJij.nu Puberende pubers - Reisverslag uit Cheboksary, Rusland van A C - WaarBenJij.nu

Puberende pubers

Door: Adelheid

Blijf op de hoogte en volg A

29 Juli 2007 | Rusland, Cheboksary

Jep jep, even tijd voor nog eens een verslagje!
Intussen is het kamp voorbij en het was super, alhoewel het bij tijden ook wel heel lastig en vermoeiend was. De grootste oorzaak daarvan waren een stel nogal fanatiek puberende pubers, die allemaal om beurt hun kuren kregen. Grrrr...
Het was zo dat de eerste pubers die opvielen (laten we ze 1, 2 en 3 noemen, want anders noemen ze toch allemaal Natasha of Tanya) drie boerenmeiden annex hartsvriendinnen uit het dorp Kozlovka waren die al van de eerste dag nogal kloegen over het feit dat onze kampbarak in Kuvskinka niet in aanmerking ging komen voor een iet wat moeilijkere versie van een "zoek de zeven verschillen"-vergelijking met de Hilton. Ook het feit dat de maaltijden niet bestonden uit buffet a volonte maakte hen niet vrolijker en daar kwam nog bij dat puber 1 vanaf de tweede dag de dagen vooral al snotterend heeft doorgebracht, aangezien ze die morgen een telefoontje had gekregen van haar verloofde (voor de duidelijkheid, de puber in kwestie was 15, ahum) dat hij de verloving wilde verbreken. Dat vond puber 1 niet zo leuk, en daarom besliste ze om de rest van het kamp de hele wereld en vooral het kamp te haten. Ze trok puber twee nogal mee in deze filosofie en ook puber 3 ging bijna voor de bijl, maar nadat die plots wat dieper had gekeken in de ogen van puber 4 (de enige mannelijke puber in dit verhaal) ontdekten zowel puber drie als ook puber vier dat het toch zo slecht nog niet is op onze aardbol en zo lang ze maar op maximum 20 centimeter van elkaar konden blijven, waren 3 en 4 zeker te genieten.
De volgende pubers die een rol krijgen in dit verhaal, zijn puber vijf en zes. Ook vijf en zes waren hartsvriendinnen voor het kamp, maar na een gedeelde interesse voor een jongeman van een ander kamp werd deze vriendschap al gauw wat koeler en uiteindelijk brak er zelfs een ware oorlog uit, met als apotheose dat puber vijf was gaan piesen op het bed van puber zes. Astemblieft dankuwel. Ze leek daar ook nog trots op.
Na een niet eens erg lang maar wel heel rijp beraad werd er beslist dat pubers met zulke streken niet erg bevorderlijk waren voor de sfeer op kamp en dat we puber vijf dus beter konden verwijderen. Iedereen vond dat een schitterend idee en een fantastische oplossing, alleen bleek die nogal moeilijk uitvoerbaar aangezien de ouders van puber vijf op dat moment in China zaten en niet eerder dan de dag voor het kamp naar huis zouden komen. Er zat dus niets anders op dan puber vijf toch maar op kamp te houden en vijf en zes een strikt contactsverbod op te leggen.
De situatie van pubers vijf en zes kalmeerde wat, maar niet getreurd, hup, daar kwamen pubers zeven en acht op de proppen! Pubers zeven en acht beslisten plots dat zij niet meer wilden deelnemen aan de kampactiviteiten en dat ze ook niet meer wilden slapen, na een lange wilde nacht vol discussies en gedoe werd dus beslist om ook zeven en acht naar huis te sturen, maar helaas, ook de ouders van zeven waren spoorloos in een buitenland en de ouders van acht waren zo boos op acht dat die na een lange en bijzonder luide preek van de papa met hangende pootjes kilo`s en kilo`s excuses kwam aanbieden, waarna we haar dan toch maar hebben laten blijven.
En zo was het kamp nog steeds compleet, maar zo zou het niet blijven, want nu drie tot en met acht allemaal gekalmeerd waren, kwamen 1 en 2 weer op de proppen met allerlei moois. 1 vertelde namelijk dat ze het beu was en dat ze haar ouders had gebeld en dat die haar en 2 zouden komen ophalen - dat vonden we allemaal een fijn idee want zo gezellig waren ze niet - maar toen "haar ouders" bleek te bestaan uit twee twintigjarige jongemannen, kregen we toch wat argwaan.
En jawel, een telefoontje naar de ouders wees uit dat de ouders in de waan verkeerden dat beide dochters dolgelukkig waren op kamp en dat ze helemaal niet hadden afgesproken om de lieve dochters te gaan oppikken. Waarna de vader van puber twee in een grote colere schoot en besliste om dochter twee als straf toch te komen ophalen en de ouders van dochter 1 beslisten dat 1 ook maar moest meekomen.
Waarna de ouders van dochter 3, de derde hartsvriendin uit Kozlovka, beslisten dat ook dochter drie naar het thuisfront zou worden geroepen, wat heel wat een grote hysterische scene uitlokte, want ja, puber drie wilde allesbehalve weg van op kamp, want weg van op kamp was ook weg van puber vier, en na urenlange telefoonbleitscenes kwamen de ouders van puber drie gelukkig toch tot inkeer en puber drie mocht blijven.
1 en 2 werden nog dezelfde dag opgehaald, tot grote vreugde van zowat iedereen, en alle andere pubers bleven zich tot het einde van het kamp overwegend netjes gedragen, dus ja, daarmee waren de puberproblemen eigenlijk opgelost.
Maar Sasha heeft er wel haar peer mee gezien, je mag het geloven... Momenteel is het idee nogal populair om volgend jaar enkel nog min14-jarigen toe te laten. Maar bon, we zien wel hoe dat evolueert...