Das Troyka in Georgië - Dag 10 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van A C - WaarBenJij.nu Das Troyka in Georgië - Dag 10 - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van A C - WaarBenJij.nu

Das Troyka in Georgië - Dag 10

Door: Adelheid

Blijf op de hoogte en volg A

18 April 2009 | Georgië, Tbilisi

En de laatste morgen werden we nog eens geconfronteerd met de vergankelijkheid der dingen, want na een korte maar krachtige knal kwam er plots enkel nog rook uit onze waterkoker (de echte, niet om te douchen), en zo moesten we passen voor een laatste theetje op Georgische bodem.
Hamlet en Vasha kwamen ons weer heel monter ophalen, we wuifden een laatste keer naar Samantha Fox en pinkten een traantje weg op de luchthaven, toen Hamlet ten afscheid nog met kitscherige armbandjes kwam aandraven.
En op het vliegtuig zaten we na te genieten en herinneringen op te halen en grappen te herhalen en ik dacht: de Georgiërs zeggen dat Georgië het mooiste land op aarde is en misschien hebben ze nog wel gelijk ook. En hopelijk wordt de levensstandaard gauw beter en leren ze om hun afval niet eender waar te gooien.
En dan landt het vliegtuig in Zaventem en denk je eindelijk weer in de beschaving te zijn, maar neen, de toiletten zijn er veel vuiler dan in Georgië, waar je zo ongeveer had kunnen eten van de wc-bril (niet geprobeerd) en de trein blijkt plots om onbekende reden tussen Gent en Brugge ook nog Lichtervelde en Torhout te willen aandoen, maar denk vooral niet dat de nmbs daar uitleg over geeft.
En wat ergerden we ons daaraan.
En daaruit bleek meteen heel duidelijk dat we na tien dagen in een totaal andere wereld al meteen weer aan het Belgische leven aangepast waren, want in Georgië gingen we dat gewoon spannend gevonden hebben. :-)
Tijd om nog wat na te dromen en uit te kijken naar nieuwe avonturen!