Cheboksary - terug! - Reisverslag uit Cheboksary, Rusland van A C - WaarBenJij.nu Cheboksary - terug! - Reisverslag uit Cheboksary, Rusland van A C - WaarBenJij.nu

Cheboksary - terug!

Door: Adelheid

Blijf op de hoogte en volg A

14 Juli 2007 | Rusland, Cheboksary

En dan is het plots je laatste dag in Moskou en je beslist om op collegiaal aanraden naar Sergey Posat, een stadje in de buurt te gaan. En Sergey Posat is weeral prachtig, maar eigenlijk... eigenlijk zit je gewoon te tellen: over 20 uur ben ik in Cheboksary, over 18 uur, over 16 uur. En dan zit je plots op de trein en je slaapt als een roosje en de volgende morgen word je wakker met evenveel spanning als was je zes jaar en het is zes december en net wanneer je denkt: laten we ons maar eens op het gemakje aankleden, stopt de trein en je reisgenootjes zeggen tot ziens en vertrekken naar buiten en je blijkt plots een half uur eerder dan voorzien al in Cheboksary te belanden en daar sta je dan nog in je pyjama terwijl je had gepland om als allerallereerste uit de trein te springen.
Maar bon, in zeven haasten geraak je toch op het perron voor de trein weer vertrekt, net op tijd om te zien hoe ook Sasha en Natasha het station komen binnen gestormd, want zij waren blijkbaar ook niet op de hoogte van de nieuwe uurregeling. En dan zie je daar nog een hele pak volk die je kent en jah, wat doe je dan he...
Awel, je begint spontaan te bleiten en je springt rond Sasha’s nek en je blijft daar vijf minuten hangen en dan vlieg je rond Natasha’s nek en je blijft weeral vijf minuten steken en rond alle andere nekken blijf je ook zo’n drie minuten plakken en je zou de ogen uit je kop bleiten, ware het niet dat drie andere kersvers gearriveerde buitenlandse vrijwilligers je intussen staan aan te staren alsof je een Roemeens weeskindje met een hechtingsstoornis bent. Dus ja, je wrijft eens goed in je ogen en je zegt, hehe, hehe, hehe en met de hulp van wat papieren zakdoekjes kom je weer tot je eigen nuchtere zelve, klaar om de wereld en zelfs Cheboksary te trotseren.
Ja, soms zijn er hartverscheurende taferelen in het station van Cheboksary. Ik heb er al een paar meegemaakt.
Maar genoeg daarover, nu komt er een supertijd met superkindjes in een superkamp! Het is tijd om te verdwijnen naar the middle of nowhere...

• 21 Juli 2007 - 09:54

Pierre Vis:

Kunnen we hier spreken van hét event vd maand? De populatie van vreemdelingen in T. stijgt met een paar 100%.. ;)